والپیپرهای زیبای طبیعت

Beautiful nature wallpapers

Beautiful nature wallpapers

ارکا "نهنگ قاتل"

دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۵۸ ب.ظ

شاید شما هم بعد از شنیدن نام و یا دیدن این نهنگ ناخودآگاه فکر کنید که این موجود بسیار خطرناک است و خطرناک ترین آبزی دنیاست..ولی اینها هم باورهای بسیار اشتباهی ست که ما همه نسبت به این آبزی زیبا داریم.
ارکا "orca" نام نهنگی بسیار زیباست ""که من بسیار به آن علاقه دارم و آن را پاندای دریای می نامم"" از خانواده دولفین ها که میتوان گفت بزرکترین در خانواده خود هستند..با این که نهنگ ارکا در اکوسیستم جانوران دریای در صدر حرم غذای هستند ولی باعث نمیشود که خطرناک ترین هم باشند .. برای مثال گزارشات حمله کوسه بسیار بسیار بیشتر از نهنگ ارکا میباشد.
غذای اصلی این نهنگ معمولا فک و شیر دریایی ست با این حال کوسه ها هم طعمه این نهنگ میشوند..نهنگ ارکا بسیار اجتماعی زندگی میکند و در دسته های خانوادگی زندگی میکند به طوری که در میان جانوران یکی از شگفتی های نیز میباشد.
متاسفانه انسان صدر نشین خطرناک ترین موجود در حرم موجودات زنده در زمین از این آبزی بسیار زییا هم نگذشته ..متاسفانه شکارهای بیرویه کشورهای همچون ژاپن .. نروژ..شوروی سابق و ... در طی سال های 1954 تا 1990 تعداد بسیار زیادی "چندین هزار " نهنگ ارکا را شکار کردند و مقصودشان فقط روغن این نهنگ بوده و اصلا از گوشت آن برای خوراک خود استفاده نکردند.. در این بین کشتی ها و زیردریایی ها نیز با پخش امواج صوتی خو در دریا ها و اقیانوس ها بسیار بسیار به شنوای این نهنگ زیبا آسیب رسانده اند.
جای بسیار تاسف داره که ما انسان ها برای ایجاد دنیای مرفح برای خود دنیای موجودات زنده زیبای همچون نهنگ ارکا رو به جهنمی بی پایان تبدیل کرده ایم.
 
دانلود ویدئوى این هفته در ادامه مطالب

download video


نظرات  (۱)

من که بسیار عاشق نهنگ های قاتل هستم خیلی خوشگلن و برعکس دلفین ها برای آزادیشون میجنگن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی